7 טיפים וטריקים לתפעול המקרר מקפיא לרכב שלכם

  1. הדבר החשוב ביותר למקרר חשמלי לרכב שלכם הוא הספק החשמל שהוא מקבל.

    כדי להקטין את האפשרות של נפילת מתח מהמצבר למקרר, מומלץ להשתמש בכבל העבה ביותר והקצר ביותר.
    הסיבה העיקרית שמקרר לא עובד היא שהכבלים בשקע מצית בחלק האחורי של הרכב,דקים מידי וארוכים מידי ולא מעבירים מספיק מתח למקרר.
    לכן הדרך המיטבית להפעיל את המקרר היא ע"י חיווט כבלים יעודים למקרר.

  2. ונטילציה/אוורור – מאוד חשוב למקרר.

    ככל שהטמפרטורה ברכב או בקרוון גבוהה יותר כך המדחס עובד קשה יותר ובהתאם לוקח יותר מתח מהמצבר.
    אם ניתן, עדיף להשאיר חלון פתוח כדי ליצור מצב של אוורור ואפשרות האויר החם לצאת. אין לשים דברים על המקרר מקפיא לרכב או קרוב מידי לפתחי האוורור שלו.

  3. וודאו שהאטימה עובדת כראוי.

    אחת הדרכים לבדוק זאת, היא להדליק פנס חזק בתוך המקרר, לסגור את הדלת שלו ולראות אם בוקע אור דרך הדלת. שיטה זאת עובדת הכי טוב בלילה.
    דרך שניה, לסגור את דלת המקרר על פיסת ניר ולנסות להחליק אותה לאורך גומי האטימה, אם הנייר מחליק זה אומר שהאטימה לא אופטימלית.

  4. תמיד עדיף לשים מצרכים מקוררים במקרר.

    במידה ואין ברירה, הזמן הטוב ביותר לשים מצרכים שלא עברו קירור הוא לפני תחילת הנסיעה, כך המצבר נטען ע"י האלטרנטור ואין בעיה של מתח.
    היכן שניתן, העדפה תמיד למתח 220V לפני שיוצאים לטיול.

  5. ככל שהמקרר מלא יותר כך המדחס יעבוד פחות, מאחר וכמות גדולה של אוכל תשמור על הקור יותר זמן.

    כמות קטנה של אוכל תאבד את הקור שלה מהר יותר מכמות גדולה.

  6. כמות גדולה של אוכל זה טוב [ במיוחד אצלנו הישראלים 🙂 ]

    אך יש לזה גם חיסרון, קחו תמיד בחשבון גם את עניין הסירקולציה של האויר הקר בתוך המקרר. הסלים הפנימיים של המקרר עוזרים לשמור על סירקולציה טובה ולכן כדאי תמיד לעבוד איתם.

  7. עדיף לפתוח ולסגור את המקרר כמה שפחות ורק לפי הצורך.

    אמנם אויר קר תמיד ירד למטה ומאחר והפתיחה של המקרר היא מלמעלה אז רוב האויר הקר במקרר נשמר אבל אחרי זמן מה אויר חם מבחוץ ידחוף את האויר הקר ויגרום לעליה בטמפרטורה.
    לכן עדיף לפתוח את המקרר רק במידת הצורך.

טיול נעים!